tabung duit gua

Friday 13 January 2012

Baucar buku pun baucer buku lah

Assalamualaikum....dah lama gua tak update blog gua nie...tadi time gua nak masuk sign in bersawang jugak la kepala gua sebab langgar sarang labah2...keh3..hari nie tiba2 gua rasa macam nak menaip sikit untuk meregangkan jari2 gua nie...

Hari nie untuk pengetahuan lu orang gua baru saja dapat baucer buku 1Malaysia...baucer nie untuk student2 ipta dan juga ipts...baucer nie bernilai RM200...dia bagi 4 keping so 1 keping bernilai RM50...tadi gua ada pegi kedai buku popular nak usha2 buku apa yang gua nak beli dan nak check sama ada kedai popular terima ka tak baucer nie...gua masuk2 ja gua g usha2 kat kaunter tengok ada tak orang bayar pakai baucer tu..nak tanya segan pulak rasa..maklum la gua nie kan pemalu sikit orangnya..



gua usha punya usha gua tengok ada sorang nie ada pakai baucer tu...CONFIRM!!...gua pun lepas tu jadi belagak sikit..maklumla kat tangan gua nie ada RM200 kot...apa yang gua nak kat dalam tu semua gua boleh beli...cashier tu ja gua tak pasti boleh beli pakai baucer tu ke tak...nanti gua confirmkan..haha..

gua jugak perasan dalam tu ramai orang yang beli buku pakai bakul...jarang sangat la nak nampak keadaan macam nie kalau tak dak baucer buku tu...sebelum nie nak beli satu buku pun berkira ini kan pulak nak beli satu bakul...tapi tadi gua tengok berbakul2 orang beli buku...dah macam beli ikan kat pasar pulak gua tengok tadi...yang gua tak tahan tu komik2 pun diaorang bantai beli sekali..gua pun dah hampir nak beli komik lawak kampus dah tadi..nasib baik iman gua masih kuat lagi masa tu...lepas nie kalau gua pegi sekali lagi gua tak pasti la iman gua kuat ke tak..

gua sebenarnya tak beli apa2 pun tadi..gua just survey2 nak tengok buku apa yang gua nak beli nanti...tapi yang bestnya lepas gua balik dari kedai buku tu gua dapat tau yang member gua boleh guna baucer tu kat kedai jual alat2 komputer...WHAT THE HACK!!!nie baucer buku ke baucer apa..gua dah jadi pening...dalam kepala gua dah tak nampak buku dah time nie...


p/s : lu orang rasa2 dekat kfc boleh guna tak baucer nie?keh3..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...