tabung duit gua

Saturday 20 August 2011

dah 20 ramadhan??

pejam celik pejam celik sekejap ja dah sampai hari ke 20 kita berpuasa...kejap ja kn?masa begitu pantas berjalan sekarang...tu baru dia berjalan tu..kalau dia berlari?marathon?lu pikir la sendiri..keh3..gua rasa macam baru ja lagi gua dengar pengumuman puasa semalam...tup tup dah 20 hari dah rupanya..

apa yang lu orang dah buat selama 20 hari lu orang berpuasa?tak kan takat berpuasa ja?ibadah2 sampingan macam mna?...time2 bulan posa la lu orang patut tambahkan amal ibadat lu orang sebenarnya..gua tengah berpesan kat diri gua jugak sebenarnya nie...mesti kejap2 lu orang rasa rajin kejap2 lu orang rasa malas...gua pun macam tu jugak...tu la yang orang panggil iman...ada naik dan turunnya...macam lirik lagu kumpulan raihan tu "iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertakwa, iman tak dapat dijual beli, ia tiada ditepian pantai"..gua ingat lirik lagu nie sebab dulu2 gua kuat bernasyid kat sekolah..kah3..

bersempena dengan 10 ramadhan terakhir nie marilah kita sama2 mempertingkatkan amal ibadat kita kepadaNya...mesti lu orang tau kan malam lailatul qadar...malam2 akhir nie la malam lailatul qadar akan muncul..begitu banyak kelebihan pada malam lailatul qadar nie..ianya menyamai amal ibadat kita selama 1000 bulan....tapi yang gua perasan malam2 akhir nie shopping complex ja yang penuh....





p/s : kalau tak boleh nak tarawikh kat masjid atau surau, lu orang buat la sendiri kat rumah...paling kurang ada jugak buat...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...