tabung duit gua

Friday 5 August 2011

One Litre Of Tears

assalamualaikum..kali nie gua nak kongsikan dengan lu orang tentang satu drama yang begitu menyentuh hati gua...dia punya tajuk drama 'one litre of tears'..drama nie drama jepun..drama nie sangat menyentuh hati gua sebab drama nie berdasarkan kisah sebenar..kiranya benda yang lu orang tengok tu memang betul2 berlaku..cuma diolah untuk dijadikan sebuah drama...



sebenarnya dah lama dah gua tengok drama nie tapi baru2 nie gua ada tengok balik drama tu kat external hard disk gua..gua akan tengok balik drama nie tiap kali gua rasa down..sebab drama nie boleh menaikkan balik semangat lu orang untuk teruskan hidup..kalau lu orang tak percaya lu orang kena tengok sendiri...paling kurang mesti 1 kotak tisu lu orang akan habiskan..

ok gua akan ceritakan serba sedikit dia punya sinopsis kat lu orang supaya lu orang punya nafsu nak tengok cerita nie akan naik..

drama nie mengisahkan seorang pelajar sekolah(perempuan) yang begitu riang dan begitu aktif di sekolahnya...dia merupakan sportsgirl..(ada ka perkataan nie?ahh..peduli apa gua..janji lu orang paham)..dia kuat main bola keranjang..ka bola jaring??tak kisahlah..dia sebenarnya ada satu penyakit yang dia sendiri pun tak tahu sehinggalah penyakit dia semakin lama semakin teruk...dia hilang imbangan badan...dan lama kelamaan penyakit tu akan membuatkan dia lumpuh..tapi dia tak mengalah walau sikit pun untuk melawan penyakit dia tu sampailah dia mati..tu yang gua salute sangat2 kat dia...lagi satu yang gua salute dia punya family...begitu supportive...banyak nilai2 positif yang lu orang boleh ambek dari drama nie..serius gua cakap...


gua dah try cari kat youtube..memang ada drama nie..so sapa2 yang rasa nak tengok tu boleh lah ke sana..kat sini gua cuma nak tunjukkan dia punya trailer saja...


p/s : sapa2 yang berdekatan boleh amek drama nie secara direct dengan gua..jangan malu2..gua tak cas apa2..kah3...assalamualaikum..

3 comments:

Anonymous said...

wei aku bru perasan ko ada blog jugak naim...

Naim Sangkakelubi said...

sapa kah gerangan tuan hamba di atas?

Anonymous said...

Aikk..xdeke tribute atau terima kasih kepada pembekal?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...