tabung duit gua

Friday 9 September 2011

gundah gulana

hati gua sekarang tengah gundah gulana...lu orang tau gundah gulana tu apa?kejap gua cari dia punya penerangan..gua tak berapa nak pandai sangat nak terang2 nie...kat bwah nie gua copy paste maksud dia..


gundah-gulana

  1. duka dan lesu, duka lara

kegundah-gulanaan

  1. keadaan atau sifat gundah-gulana, kedukalaraan
    Ayat: ini merupakan gambaran betapa kegundah-gulanaan orang Melayu yang 
    melihat kuasa asing sebagai penceroboh.

menggundah-gulanakan

  1. menjadikan gundah-gulana, mendukalarakan
             Ayat: dia tidak mahu lagi menggundah-gulanakan hati orang tua itu;


gua rasa gundah gulana sebab esok gua nak kena berangkat balik johor...cuti sem 4 bulan gua pun sudah habes dan mak bapak gua pun sudah tunjuk isyarat tangan kat gua menandakan yang gua sudah tidak di alu2 kan dirumah nie...keh3..gua tak tau la sem baru nie apa akan jadi..tapi yang pastinya gua sudah bergelar student 3rd year...lepas nie pak guard tak boleh nak sound2 gua lagi sebab rambut gua panjang...pak guard kat kat sana memang jeles dengan rambut gua sebenarnya...bukannya gua tak tau...

lepas nie gua nak kena asah balik kepala otak gua nie..dah lama sangat tak service..nak kena tukar minyak enjin sama timing belt...kah3..azam gua sem baru nie sama jugak seperti sem2 yang lepas...gua nak dapat pointer 4.0..lu orang doa2 kan lah gua...nie benda serius...gua tak suka melawak pasal benda2 pelajaran nie..kah3..

p/s : macam mana la keadaan gua kalau betul gua dapat pointer 4.0..jadi cacat gua rasa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...