tabung duit gua

Monday 5 September 2011

memancing udang galah

semalam tepat pukul 9 malam gua bergegas pegi ambik member gua dengan niat nak pegi memancing udang galah..segala barang2 keperluan gua dah beli petang semalam termasuklah keropok tam-tam sama air rut bir satu botol..dengan berbekalkan kereta pesona pinjaman bapak gua, gua dengan yakin menekan pedal minyak dan kereta gua meluncur laju meninggalkan rumah gua (apasal ayat gua macam ayat novel hari nie..takpa2 gua teruskan jugak cerita gua)...

sampai dilokasi memancing gua tengok dah ramai orang bertapa disitu..so gua terpaksa ambik port yang kosong tanpa boleh memilih...dah siap cun kereta bapak gua gua parking, gua dengan member gua terus capai joran pancing dan terus baling sehingga matakail kami mencecah air...sebelum baling tu kena letak umpan dulu la..kalau tak letak umpan tu nampak bangang sangat...gua terpaksa bagi tau jugak takut lu orang kata gua bangang tak letak umpan..kah3..



gua pun terus menunggu dan menunggu sambil gua melihat hujung joran gua disentap atau tidak...lu orang jangan main2 dengan udang galah nie...dia pandai makan umpan senyap2...itu yang gua selalu bengang tu..tiba2 sentapan pertama sudah kelihatan..gua sepantas kilat sambil beraksi macam orang bersilat pantas mendapatkan joran gua.."cantekkk!!mengena!!besar jugak nie"bisik hati gua..tapi apakan daya,udang tu berjaya melepaskan diri di pertengahan jalan..gua tak tau la ilmu apa yang udang tu pakai...member gua hanya mampu memandang sayu ke muka gua tanda bersimpati..kah3..



tapi gua nie jenis yang tak kenal erti putus asa...gua cabar balik udang2 kat situ dengan terus memancing...dan akhirnya..dapat jugak udang galah pertama gua...dia punya feeling..perghh!!!tak dapat gua nak gambarkan...kami terus memancing dalam suasana yang memecah kedinginan malam..(sah gua guna ayat novel..kah3)...

jam dah menunjukkan pukul 2.30 pagi...gua dengan member gua pun berangkat balik sebab umpan dah habes...kalau ada lagi umpan mau sampai subuh gua dok kat situ...kat situ selesa..atas jambatan..tak ada masalah kalau lu orang nak dok kat situ sampai pagi...




p/s : gua berhasil mendapatkan 3 ekor udang galah...lepas la kalau nak goreng makan dengan nasi putih...

3 comments:

N'Craft said...

waaa..udang galah ler~ tapi 3 ekor je? lepas makan sorang jela..

Naim Sangkakelubi said...

mmg nk mkn sorg pun..keh3..

Encik Fikri said...

try turun berentap dengan udang galah sungai kerian.. baru layan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...